måndag, november 13, 2006

Längtan skala 3:1

Nu var det ett tag sen den kära bloggen uppdaterades. Till sorg för vissa men säkerligen också till viss glädje, "den som väntar på nåt gott" brukar det ju heta.

Hade under två veckor besök av Köpenhamns snyggaste svenska, Karro. Jag passade då på att ta en semester från ex-jobbandet och istället ta en tur till Kyoto. Kyoto är väl i Sverige mest känt för protokollet som bär stadens namn och som det tjafsas om här och var. Detta var dock inte vår anledning för trippen utan för att insupa kulturen där. I Kyoto finns nämligen ett gammalt Shogun-slott, geishor samt massor av tempel. Inte heller att förglömma; nåt mysko godis (som enligt mig och Karro smakade skit för att tala ren svenska) som enligt japanerna ska vara en riktig delikatess (Shou-ro heter hemskheten och införskaffas på Matsuba-ya om nån vill testa, hur som helst så är ni varnade.)

Några bilder från trippen



I övrigt så har det varit lugnt i Tokyo på sistone, inga jordbävningar, inga Nordkoreanska missiler och inga spektakulära uttalanden från PM Abe. Det har blivit lite kyligt (vilket medför att man ser Mt Fuji från kontoret...) men lyckligtvis nog verkar mina nya lya hålla värmen bättre än korridorsrummet på Todai. Hur som helst så är det inte utan att jag längtar efter att kunna byta upp mina 20 kvm mot det dubbla... borde möjliggöras av den kommande transitionen från bidragstagare till löntagare, de bisarra hyrorna i Tokyo till trots.

I övrigt så är det inte lätt för själen att hålla på Tottenham i dessa dagar, först spelar de röven av Chelsea för att en vecka senare få pisk av Reading, Reading!!!

2 kommentarer:

Kumadude sa...

Jag vill också ta semester från exjobbet och åka till Kyoto! Fast å andra sidan kanske man kan se det som att jag hade semester från exjobbet hela tiden i Tokyo...

F.ö. så blir det IKEA för mig från februari, så då får vi till slut göra slag i saken och knäcka en Yayaya!

Martinsson sa...

Jag hoppas att du kan fixa saftiga rabatter...