fredag, november 23, 2007

Ett kostsamt misstag...

Stoppade till förbi min lokala bankomat på vägen hem från jobbet igår för att ta ut lite stålar. Tyvärr var jag lite snabb när jag klickade in beloppet så jag råkade trycka in 'OK'-knappen innan 1000-knappen (eftersom det skulle bli ett jäkla tryckade på 0:an annars så finns 1000 och 10000 knappar). Till mitt förtret så ramlade tre små mynt ut istället för tre krispiga sedlar. Jag hade lyckats ta ut 12 yen gott folk... motsvarar ungefär 70 öre... lite surt då jag dessutom fick pynta 105 yen i avgift. Kanske min sämsta affär sen jag köpte aktier i Protegrity under IT-bubblan...

3 kommentarer:

Bjorn sa...

Menar du alltså att dom har börjat med 4-yens-mynt sedan jag lämnade Japan (4x3=12)? Eller kan bankomaterna faktiskt dela ut 1-yensmynt?

Martinsson sa...

De spottar faktiskt ut 1-yenmynt om man begär det... Sjukt men sant..

Anonym sa...

Hej martinsson!^^ Gillar din blogg. Du skriver väldigt underhållande *ler* Ska snart själv till japan,förhoppningsvis nästa år.
Hur länge har du bott i japan?
Ha de bra!:)