tisdag, februari 24, 2009

T-baneförsening

Min tunnelbanelinje har haft lite problem på senaste tiden. Det kallas förseningar och om det beror på regnet eller något annat har jag ingen aning om. Linjen börjar ovan jord ska tilläggas, annars kanske någon tror att det regnar in på stationerna. Det gör den inte. Den största sannolikheten är dock att nån stackare tröttnat på det dåliga ekonomiska klimatet (不景気, recession är ett ord jag har lärt mig på senare tid) och helt sonika hoppat framför morgontåget.

Hur som helst, poängen är inte att tågen är sena, jag har åkt SL så jag har inte så höga krav. Det sköna är att när man går ut från stationen får man en liten lapp om tåget har varit sent. Där står det något i stil med.
Intyg om tågförsening
Tåget på Mita-linjen var idag <tid och datum> försenat. Toei ber så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade.
Poängen är sen att man ska ge lappen till sin chef för att förklara att man inte har glömt att ställa in volymen på väckarklockan utan att det faktiskt var någon annans fel. Det är viktigt att kunna skylla i från sig trovärdigt i Japan...

Inga kommentarer: