lördag, januari 07, 2006

Tokyo is cool

Enligt mig så är Tokyo den coolaste staden i världen (Inga tunnelbanestrejer som i London, inga upplopp i förorterna som i Paris och hey, inga irriterande försäljare som i Beijing) men nu börjar det gå från cool till cold och det vet jag inte om jag gillar. Minusgrader ute på nätterna (ingen snö) betyder att det är en bra bit under 20 i min lya (trots att AC:n är inställd på 28). Det är kanske dags att ta tag i livet, sluta med det slappa universitetslivet och äntligen skaffa ett jobb. Hur låter ett fräckt jobb på Lehmann Brothers i Mori building i Roppongi med en fräsch välisolerad lya i närheten? Eller... leta ett jobb som hamburgerfräsare på McD i Linkeboda... Tufft val va? Nåväl, har någon ett sjyst jobb i den östgötska residensstaden för en nybakad Civ. ing med extraordinära kunskaper i finansmatte, japanska och japansk bankbyråkrati, ring mig!

Dagens i-landsproblem:
1. Jetlag
2. Taskig bandbredd vid nedladdning av nya Lost-avsnitt
3. Ditt eget val...

2 kommentarer:

Bjorn sa...

Kolla på careercross.com, så hittar du schysst med jobb för er finanskids, samtliga i Tokyo, så klart :-/ Själv har mitt jobbsökande i Kansai-trakten inte gett så mycket resultat än, så om du har några tips där nere så får du gärna hojta till...

Ett tredje i-landsproblem skulle väl kanske vara det välkända "mer-än-tre-personer-i-kön-i-min-lokala-convenience-store", eller kanske "ingen jidouhanbaiki inom tio sekunders gångavstånd" ;-)

Martinsson sa...

Aah! Tackar, om du hinner komma hit innan jag drar(typ augusti) så är du välkommen på en helhelg.